Langeskov Borgerforening

Sammen kan vi mere!

KræmmermarkedBliv medlem

Langeskov Borgerforening er en forening, der har til formål at samle dens medlemmer til forskellige arrangementer af selskabelig og kulturel karakter.

Det lyder kedeligt. Ikke desto mindre er det på baggrund af den formulering, at Langeskov Kræmmermarked er opstået. Det store marked, der også kaldes markedet i skoven, samler hvert år op mod 50.000 gæster fra nær og fjern. Det er blevet holdt i mere end 30 år, og det står som kronjuvelen i det arbejde, som Langeskov Borgerforening står bag.

Derudover arbejder Langeskov Borgerforening også på at samle foreningens medlemmer til andre arrangementer. Det være sig et foredrag med Jes Dorph-Petersen, en udflugt til Tivoli eller en samlet tur til Kerteminde Ugerevy.

Det koster 200,- om året at være medlem af foreningen. Det er vel at mærke for hele husstanden.

Langeskov Borgerforenings historie strækker sig helt tilbage til 1924. Dengang var det byens spidser, der sad i foreningen. Og dengang arbejdede Langeskov Borgerforening blandt andet med at yde lån til forsamlingshuse, arbejde for bedre kloakering og belysning i byen.

Sådan er det ikke længere. Nu kan alle være medlemmer og det primære arbejde består i, at forvalte det overskud, som Langeskov Kræmmermarked giver hvert år på bedst mulig måde. Det betyder at forskellige foreninger hvert år får et økonomisk tilskud. Det kan være dagplejere, sportsklubber og andre foreninger, som bestyrelsen i Langeskov Borgerforening vurderer har brug for et økonomisk tilskud.

Så meld dig ind i Langeskov Borgerforening. Og hjælp os med at hjælpe andre.

Gode samarbejds­partnere

Vi spammer ikke! Læs vores privatlivspolitik hvis du vil vide mere.

Vil du ringes op?